søndag den 6. oktober 2013

Punkt-praktik

I løbet af første skoleperiode, skal man ud i noget der hedder Punkt-praktik, hvor man lige skal ud og snuse til faget i et par dage, for at se hvad det er for noget.

Nu ved jeg jo godt hvad det drejer sig om, men synes nu alligevel, at det var dejligt lige at komme ud og se praktikstedet. Og nu er det jo hellere ikke helt som at være inde på hjemmet at være i hjemmeplejen da de arbejder lidt anderledes i det, at de køre ude.

Der havde desværre været en misforståelse, så mit praktiksted havde ikke lige kontaktet mig, og jeg havde svært ved, at komme i kontakt med de folk som havde noget med praktikken at gøre, men det lykkedes da dagen før, så jeg viste min arbejdstid.

Vi blev taget godt i mod, og alle var flinke til at spørge ind til forskellige ting, og lade mig lave noget i løbet af de forskellige dage, så det var rart ikke kun, at skulle "observere", nu jeg har været i faget nogle år, og godt ved, hvordan man gør de forskellige ting. Dog fik jeg lov til (med hjælp fra fast personale), at prøve nogle nye ting, så jeg også fik noget mere ud af min punkt-praktik.

Jeg kom ud til en masse forskellige ældre som alle var søde og rare, og ikke havde noget imod de "ekstra hænder", så det var dejligt. En af dem ville endda gerne lade mig "interviewe" hende, da jeg skulle lave en livshistorie på en borger i løbet af min praktik.

De tre dage gik alt for hurtigt, og jeg glæder mig rigtig meget til at komme tilbage og arbejde og få en masse ny erfaring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar