onsdag den 29. april 2009

Sukkertest

I dag d. 28. april, skulle jeg op på Viborg sygehus for at få taget en sukkersygetest. Den får man taget, da man har større risiko for at få graviditets sukkersyge, når man venter tvillinger...

Man skal faste fra kl. 22.00 dagen før, og indtil testen er blevet taget. Jeg skulle heldigvis være inde på sygehuset allerede kl. 8.10, så skulle ikke faste så længe, som andre måske skulle.

Man starter med at drikke 2 glas sukkervand (og det smager ikke specielt godt), og så skal man "bare" vente i 2 timer på, at få taget en blodprøve. Kedeligt, men det gik heldigvis forholdsvis hurtigt smiley
Så ca. kl. 10 fik jeg taget en blodprøve, også kunne jeg tage hjem igen... man får dog kun noget at vide, hvis der er noget "galt" og man har sukkersyge!! Så nu må vi se om jeg får brev indenfor de næste 10 dage smiley



Tilføjelse d. 11. maj:
Har ikke fået noget brev, så må gå ud fra at testen var OK, og at jeg ikke har fået sukkersyge ved denne graviditet! smiley

Ingen kommentarer:

Send en kommentar