onsdag den 1. januar 2014

Julen 2013

I år har julen været lidt anderledes end den plejer... jeg havde for en gang skyld fri hele julen og kunne bruge tiden på juleting og få bagt julekager. Julekager fik jeg bagt masser af, men mest fordi, jeg fik/vandt en masse ting fra Dr. Octker... ellers var det nok ikke blevet til så meget :)

I år havde vi aftalt med familien, at vi kun skulle give børn julegaver, så der var jo ikke så mange gaver der skulle købes. Det endte faktisk med, at det kun var børnene på min side, vi skulle give, da vi aftalte at vi ikke behøvede på Jespers families side, da vi så bare hver i sær kunne give vores egne børn en større gave... ok så :)
Så det var jo ikke gave-ræset der tog mest tid. Faktisk fik vi købt de fleste gaver i starten af november, da Toys'R'Us havde udsalg... og den sidste gave bestilte jeg på nettet omkring d. 18 december.
Måske det også var derfor, at jeg aldrig rigtig kom i julestemning... synes ellers jeg gjorde mit til, at komme det. Vi fik da pyntet op 1. advent, der var både adventskrans (lavet af mormor), og kalenderlys... hjalp drengene med at lave julegaver til mormor, morfar, farmor og farfar, vi hørte julemusik, og så julekalender næsten hver dag, men næh nej, det skulle ikke være i år... så måske næste år :)

Fik juleferie allerede 18. december, så der var udsigt til en lang juleferie.. dog med en smule "lektier" (må se om det bliver gjort... for er endnu ikke startet)... og vi har da også haft nogle hyggelige juledage. Et par dage før jul, fik vi besøg af mormor og morfar, der lige havde en julekurv og nisse med (for et eller andet skulle vi da ha her til jul, når vi ikke ville havde gaver) + de sidste gaver til drengene - og så fik vi æbleskiver og hyggede os. Vi holdt juleaften sammen med farmor, farfar, faster Camilla, og onkel Emil... og så kom julemanden også et smut forbi og hilste på drengene - det var et stort øjeblik for Tobias og Andreas :) Drengene fik en masse gode gaver, og selvom vi ikke var på gaver med nogle, så fik vi da også en enkelt eller to hver... dejlig gaver, vi vil få rigtig meget fornøjelse af :).. desværre var jeg halvsløj - og det er jo typisk at man er super frisk hele december, og så blive syg d. 24... :(

2. juledag skulle vi til julefrokost hos farmor og farfar, og hele familien på farmors side... men blev desværre nødt til, at blive hjemme... ærgerligt, men ville hellere ligge på sofaen derhjemme, end nede ved farmor og farfar og ikke blive frisk til resten af julen. Det hjalp heldigvis med hjælp fra både noget rødhat, pastiller og hostepiller... så har heldigvis været nogenlunde friske resten af ferien :p

29. december var vi til julehygge hos min søster og hendes familie, sammen med resten af vores lille familie. Der var nok at spise + vi havde tage æbleskiver med, så der var ikke plads til aftensmad da vi kom hjem, men det gik nu også ovenpå alt den gode mad og snoller!

30. december var jeg i bio sammen med min søster Mette, min bror Casper og min søsters kæreste, hvor vi var inde og se 2. del af Hobitten... fantastisk film. Glæder mig allerede til at se 3. og sidste del næste jul. Sjældent at en 2'er er bedre end 1'eren... men det synes jeg faktisk den her er. Så bedre end jeg lige havde forventet.

31. december var vi først nede og fejre min søster Mettes fødselsdag... hun er så "heldig" at have fødselsdag på en festdag, så hun bliver jo altid fejret med maner :p
God mad og hygge et par timer, men så måtte vi lige hjem og gøre os klar og komme tilbage og holde nytår sammen med mormor, og morfar og en smule med "onkel Casper"... han smuttede dog efter maden, så håber han havde en rigtig god aften sammen med kammeraterne.
Vi hyggede os hele aften... og drengene hyggede sig også med deres nytårskrudt (dem alle 5 :p )...
Vi fik god mad, og så var der også snoller og senere på aften dessert... masser af is og tilbehør. Lige noget vi alle kunne bruge... is kan vi altid spise :)

Lidt i 0.00 (efter at have set 90 års fødselsdag), gjorde drengene sig klar med både overtøj, sikkerhedsbriller og ørebøffer... så kunne nytårskrudtet bare komme an (de høje brag er ikke lige dem).
Da klokken nærmede sig 01, var drengene godt trætte selvom de ikke selv mente, at de var det... men lidt trætte må de ha' været, for 2 af dem gik ud som et lys, næsten før, vi var ude af indkørslen.

Jeg sluttede aften af med koncert på DR... og lidt TV2. Begge kanaler havde jo valgt at vise hver deres koncert med Robbie Williams, så zappede lidt frem og tilbage, men blev mest på DR, da den koncert nu er bedst i mine øjne :)...
Da jeg havde fået 6 timers søvn (eller retter 5½), så var det tid at stå op synes drengene... og jeg var overraskende nok ret frisk, så vi stod op og havde en hyggelig morgen :)

Senere tog vi ned til mormor og morfar for at hjælpe med, at fjerne alt nytårsskraldet fra vejen, men det havde morfar allerede ordnet da vi kom, så i stedet hjalp vi mormor med at pakke alt julepyntet ned i kasser... og det synes drengene var rigtig hyggeligt.
Billede 1: Årets adventskrans fra mormor, drengene laver julegave til morfar og farfar (mormor og farmor fik hjemmelavet julepynt i trylledej), og så mødte drengene også julemanden nede i byen (et par gange faktisk, men kun denne ene gang med kamera - Tobias)

Billede 2: Plejer ikke at lave så meget julebag, men i år fik vi da gang i bageriet... fik både bagt brunkager, pebernødder, havregrynskugler, engelsk søsterkage (ikke lige mig), honningkager og tilsidst chokolade karameller (fudge)





1 kommentar:

  1. Sikken da en hyggelig julehistorie du har fået skrevet :D
    Jeg kommer nu også sjældent i julestemning, det er sikkert kun noget der 'overgår' børnene..

    SvarSlet