tirsdag den 3. september 2013

Lakrids Cup Cakes

Da jeg var på slikmesse i Søften, købte jeg noget Dracula pulver og fik samtidig nogle opskrifter, hvor jeg kunne bruge dette pulver.
Deriblandt var der en opskrift på Lakrids Cup Cakes, som jeg afprøvede til min fødselsdag - De smagte rigtig godt (hvis man er til lakrids, så er det lige sagen).

Så her er opskriften, hvis du kunne tænke dig, at afprøve opskriften (pulver skulle man kunne købe i bl.a. Kvickly)

Cupcakes (12 stk)
3 dl hvedemel
1,5 tsk. bagepulver
120 g blødt smør
1,75 dl sukker
2 æg
1 dl mælk
1 tsk. vanilieekstrakt
ca. 3/4 bøtte Dracula pulver (alt efter smag)

Dracula frosting
100 g blødt smør
ca. 6 dl flormelis
0,5 dl mælk
1 tsk. vanillieekstrakt
ca. 3/4 bøtte Dracula pulver (alt efter smag)

Så uhyggelig let er det:
Pisk sukker og smør sammen til det bliver luftigt
(køkkenmaskine eller håndmixer kan med fordel anvendes)
Tilsæt æggene et ad gangen og pisk igen
Tilsæt mel og mælk skiftevis og pisk det hele godt sammen
Kom tilsidst bagepulver, vanilie og lakridspulver i og pisk indtil det er en ensartet dej
Kom dejen i muffinsforme - fyld dem ca. 2/3 op
Kagerne bages i ca. 20 minutter ved 180 grader

Opskriften er blot skrevet af - men pisker aldrig selv ret meget efter at mel er kommet i dejen,
da man derved risikere at kagen får en underlig konsistens når den er bagt (lidt har jeg da lært at min venindes mor) :p 

Mens kagerne er i ovnen laves frosting/glasur:
Kom alle ingredienserne op i en skål og pisk indtil frostingen er helt glat og rimelig tyk
- det kan godt tage nogle minutter
Hvis glasuren er for tynd tilsættes mere flormelis

Kagerne skal køle helt af inden de dekoreres med frosting

Jeg pyntede derefter kagerne med Dracula bolcher

Ingen kommentarer:

Send en kommentar