tirsdag den 3. september 2013

Svinemørbrad med tomat

Til min fødselsdag ville vi prøve noget anderledes, og fik denne opskrift af min søster... det viste sig, at være en god opskrift, så derfor vil jeg dele den med jer :)

6 personer

2 svinemørbrader
3 fed hvidløg
2 skalotteløg
2 spsk olivenolie
1 spsk smør
500g daddeltomater (jeg brugte blommetomater)
250 g champignon
1 flaske hvidvin (jeg brugte lidt over en halv til 3 mørbrader)
1 bundt oregano
1 bundt persille

Afpuds mørbraderne for sener
Hak løg og hvidløg
Skyld champignonerne, og skær det nederste af stokken fra
Opvarm olie og smør på en pande
Krydr mørbraderne med friskkværnet peber
Brun mørbraderne på alle sider, og læg dem til side i en bradepande
Svits løg og hvidløg, til de er klare
Tilsæt champignonerne, og steg dem i 5-6 min
Skyld tomaterne og halvér dem
Kom tomaterne i bradepanden sammen med indholdet fra panden
Hæld vin, grofthakket oregano og persille i bradepanden, og dæk med folie
Sæt bradepanden i en forvarmet ovn ved 200 grader i 30 minutter
Skær kødet i skiver og server det i fadet

Ris eller brød er godt tilbehør

Ingen kommentarer:

Send en kommentar